-
Hvor kan jeg kjøpe Høiax CONNECTED?
-
- Høiax er direkteleverandør for proffkunder. Privatpersoner kan handle hos sin lokale og autoriserte rørlegger for å bestille Høiax Connected og få den installert.
-
Er det viktig at jeg kobler Connected på nett?
-
-
Høiax CONNECTED er et smartprodukt og det er svært viktig at berederen kobles mot WIFI og appen MyUplink for at den skal inneha siste versjon av firmware, kunne motta nødvendige programvareoppdateringer og eventuelle feilrettinger.
-
Kan Høiax CONNECTED installeres i områder med svært kalkholdigvann evt. brønnvann?
-
- I disse områdene abefaler vi ikke å installere Høiax CONNECTED uten at det først blir tatt en vannprøve. Er verdiene over grensen så anbefaler vi en Høiax Extreme bereder.
-
Jeg har problemer med oppkobling til nettverket når jeg skal pare bereder med app.
-
- Høiax CONNECTED må benytte 2,4GHz nettverk. Grunnet rekkevidde og stabilitet.
Din mobile enhet må være tilkoblet det samme nettverket under paringen. Vi anbefaler at du velger ”Glem” på et eventuelt 5GHz wifi nettverk inntil paringen er gjennomført.
-
Når lanseres RetroFit-løsninger for Høiax varmtvannsberedere?
-
- Disse er nå i salg:
- Høiax CONNECTED 200/250 RetroFit Kit m/2kW element.
NRF nr 8025036
- Høiax CONNECTED 300 RetroFit Kit u/element.
NRF nr 8025043
Høiax CONNECTED RetroFit kit er kompatibel med Høiax standardberedere og Eco-modeller produsert fra 2013. Dette kan ikke benyttes for Høiax beredere med hvitt ratt (utvendig justerbart temperatur-ratt på el-lokket).
Flere produkter blir lagt ut fortløpende.
Universal-løsning som benyttes til å oppgradere eksisterende Høiax Titanium ECO-beredere som har et utvendig justerbart temperatur- ratt, Må bruke Høiax CONNECTED RetroFit Universal løsning. Denne kommer i salg. Følg med her i våre nettsider.
-
Har Høiax CONNECTED ferieprogram?
-
- Ja, antall feriedager kan settes både i display og i app, bereder vil starte oppvarming på nest siste feriedag.
-
Kan jeg fjernstyre Høiax CONNECTED på hytta når jeg er et annet sted?
-
- Ja, men det krever at Høiax CONNECTED på hytta er tilkoblet myUplink skyen, da kan du bruke myUplink appen til fjernstyring.
-
Har Høiax CONNECTED tidsplan så jeg kan bestemme hvilke tider på døgnet som den ikke skal slå seg på?
-
- Ja, bruker du myUplink appen så kan du sette opp tidsplan.
-
Har Høiax CONNECTED funksjon for å drepe legionellabakterier?
-
- Ja, varmtvannsberederen har et automatisk legionella-program som øker temperaturen til 75gr dersom det er nødvendig. Du kan også se i myUplink appen når det sist ble kjørt legionella-program. Du trenger ikke å bruke myUplink eller å ha Høiax CONNECTED tilkoblet sky for at legionella-programmet skal kjøres.
-
Hvordan sette opp spotpris i appen myUplink?
-
- Spotpris kan kun settes opp i myUplink appen. Les kapittel "10 Spotprisstyring" i brukermanualen. Nyhet, viser nå også spotprisene time for time under "Historikk" i appen.
-
Hvilke smarthus-løsninger kan integreres med Høiax CONNECTED?
-
- FutureHome
- Athom Homey
- GoogleHome (Beta) justering av temperatur og aktiviser Boost Google assistenten og Alexa
- IFTTT (Beta) Aktivisering av Boost
-
Display er sort og berederen er kald?
-
- Forsøk å ta strømmen på berederen, gjerne flere ganger.
Dersom det ikke løser problemet så må du mest sannsynlig tilbakestille termoutløseren som befinner seg bak lokket med displayet. (Sort enhet med rød knapp som sitter på tankens overflate). Det gjøres ved først å ta sikringen, fjerne el-lokket og trykke på den røde knappen på termoutløseren.
Det er nå svært viktig at du kobler berederen på nett og myuplink slik at den får siste versjon av firmware.
Kontakt vår kundeservice om du trenger hjelp.
Har du spørsmål om Høiax Connected?
Da kan du kontakte Høiax servicesenter på telefon 69 35 55 00 eller sende en mail til connected@hoiax.no